Instructies en vragen

Klik op de vraag of het onderwerp om het antwoord of de toelichting te lezen.


Goederen dienen binnen de palletafmeting te blijven, wij verzoeken u de pallet te verpakken met verpakkingsfolie en te voorzien van een adres drager, zorgt u ervoor dat de lading goed gefixeerd is op de pallet, bijvoorkeur ingeseald met verpakkingstape. Bij ondeugdelijke verpakking of fixatie zijn wij in geval van schade niet aansprakelijk, en kan door de chauffeur worden geweigerd. Indien de lading overhangt dient u bij de boeking een grotere palletmaat te selecteren.

Uw pallet dient op de door u opgegeven afhaal datum en tijd klaar te staan om geladen te kunnen worden, indien uw pallet geladen moet worden met een klep dient dit vooraf bij aanmelding te worden doorgegeven, indien de laadlocatie niet toegankelijk is met een vrachtwagen pallet en/of pompwagen dient de pallet voor aan de weg geladen te worden u dient hier zelf voor zorg te dragen. Indien voor laden een heftruck is vereist dient u hier zelf voor zorg te dragen. Pallets worden geladen van ma t/m vrij tussen 8.00 uur en 18.00 uur indien uw pallet in een gewenst tijdsvenster afgehaald dient te worden kunt u dit bij de boeking aangeven, hiervoor zijn extra kosten verschuldigd. Indien in geval van overmacht niet aan de tijdslevering kan worden voldaan kunt u slechts alleen de kosten voor tijdslevering gecrediteerd krijgen. Palletvervoeronline kan niet aansprakelijk worden gesteld voor kosten van derde welke gemaakt zijn door het niet tijdig kunnen laden bij overmacht. Bij het niet kunnen laden omdat niemand aanwezig is om de goederen vrij te geven bent u de volledige vrachtkosten verschuldigd zonder recht op restitutie. Voor het opnieuw laten laden van de goederen dient u een nieuwe opdracht in het systeem in te boeken.

Voor lossing van uw pallet dient op de door u opgegeven losdatum en tijd iemand aanwezig te zijn om de goederen in ontvangt te kunnen nemen en voor ontvangt te kunnen en te mogen tekenen indien mogelijk wordt er gelost tot aan de deur. Indien uw pallet in een gewenst tijdvenster gelost dient te worden kunt u dit bij boeking aangeven, hiervoor zijn extra kosten verschuldigd. Indien in geval van overmacht er niet aan de tijdslevering kan worden voldaan kunt u slechts alleen de kosten voor tijdslevering gecrediteerd krijgen. Palletvervoeronline kan niet aansprakelijk worden gesteld voor kosten van derde welke gemaakt zijn door het niet tijdig kunnen lossen bij overmacht.
Indien er niemand aanwezig is zal uw pallet mee retour worden genomen, voor een tweede aanbieding bent u dan nogmaals de volledige vrachtkosten verschuldigd wij nemen in dat geval altijd eerst contact met u op.
Na betaling van de vrachtkosten voor een tweede aanbieding wordt uw pallet de volgende werkdag opnieuw aangeboden.
Indien een kleplossing gewenst is dient u dit vooraf bij aanmelding door te geven hier zijn geen extra kosten aan verbonden.
indien de loslocatie niet toegankelijk is voor een vrachtwagen, pallet en/of pompwagen zal de pallet worden gelost naast de wagen uw klant zal zelf voor verder transport moeten zorg dragen. Pallets worden gelost van ma t/m vrij tussen 8.00 uur en 18.00 uur, .Indien het bij buitenlandse zendingen niet mogelijk is om met een internationale wagen te lossen dient u dit beslist vooraf aan ons kenbaar te maken.

In principe worden de pallets NIET geruild, u kunt als dit i.v.m. het gewicht mogelijk is gebruik maken van wegwerp pallet, voorwaarden is wel dat deze aan de juiste afmetingen voldoen. Bij hele grote zendingen is het mogelijk afspraken te maken om de pallets te ruilen, u dient er dan wel voor te zorgen dat er op de loslocatie pallets aanwezig zijn om te kunnen ruilen.

Uw lading is indien aan alle verpakkingsvoorwaarden zijn voldaan, tijdens transport verzekerd volgens Algemene Vervoerscondities (AVC 2002) voor binnenlands vervoer,en CMR voor buitenland vervoer. Voor meer informatie zie onze Algemene Voorwaarden.

  • Als u tijdens de boeking een tijdslevering heeft aangevinkt, u vindt de kosten dan direct terug op uw factuur.
  • Bij het niet kunnen laden of lossen, zie ook laad en losrestricties.
  • Indien de opgegeven palletmaat niet overeenkomt met de boeking gegevens, neemt u bij twijfel altijd eerst contact met ons op.
  • Wanneer de chauffeur op uw verzoek moet wachten om te kunnen laden of te lossen, wachttijd gaat in na 15 minuten en wordt berekend in blokken van een kwartier
  • Bij het in overslag nemen van uw lading lager dan 48 uur.

Het is niet mogelijk om de vrachtkosten achteraf te voldoen, alle transporten dienen vooruit te worden voldaan. U kunt betalen met IDEAL of ons machtigen tot automatische incasso, of vooraf overmaken.

Uitgesloten van verzending zijn:
Bij de wet verboden goederen, goederen die gekoeld dienen te worden vervoerd, gevaarlijke stoffen ADR, tuin en bouwmaterialen zoals zand, stenen, grind etc.

Bij veilinggebouwen of locaties waar veilingen worden aangeboden zijn uitgesloten. Particuliere adressen waar het niet mogelijk is om met een vrachtauto te laden of te lossen. Locaties waarvoor chauffeurs speciale authorisatie verreist is om met een vrachtauto een terrein te mogen betreden.

Via de home pagina van de website klikt u op de blauwe button OPDRACHT BOEKEN, vervolgens geeft u het aantal, de afmeting van uw pallet en de bestemming in, en klik op bereken. U krijgt dan direct de totale vrachtkosten te zien, m.u.v. eventuele tijdstoeslagen. Vervolgens klikt u op doorgaan en bij nieuwe klant op volgende. U komt dan op de boekingspagina waar u alle verplichte velden dient in te vullen, aanvullende informatie voor de chauffeur kunt u plaatsen in het vak opmerkingen. Na invullen van alle verplichte velden klikt u op volgende, u komt dan op de betaal pagina, hier kunt u de betaling verrichten of uw machtigingsformulier downloaden. Indien u meerdere opdrachten wilt boeken kunt u op deze pagina aangeven dat u nog een zending wilt boeken en komt dan opnieuw op de boekingspagina etc. Opdrachten betaald via IDEAL worden direct verwerkt, kiest u voor machtiging automatische incasso dan kunnen wij uw opdracht pas verwerken als wij uw machtigingsformulier hebben ontvangen, dit kan per email, fax of per post. Voor een volgend bezoek aan onze website kunt u met de door uzelf aangemaakt wachtwoord direct in het systeem inboeken, tevens kunt u hier ook uw factuur downloaden, uw adresboek beheren etc.
Heeft u vragen over het plaatsen van een boeking neemt u gerust contact met ons op.

Nadat u via de betaal pagina uw betaling heeft gedaan keert u dan terug naar de website, u zult dan een korte reactie via het boekings syteem krijgen dat uw opdracht door ons is ontvangen. Via ons kantoor krijgt u tijdens kantoor uren tevens een email ter bevestiging van uw opdracht met daarin de gegevens van uw boeking en de bevestiging. Controleert u deze bevestiging goed het kan voorkomen dat wij hier een wijziging in hebben moeten aanbrengen. Indien u geen bevestigings email van ons heeft ontvangen neemt u dan telefonisch contact met ons op.

Zendingen worden geladen en gelost van ma t/m vrij tussen 08.00 uur en 18.00 uur, ons systeem kent geen Track & Trace. U kunt op de laad of leveringsdag tijdens kantoor uren desgewenst en indien mogelijk telefonisch een indicatie van de laad of lostijd opvragen, worden getransporteerd hier is het opvragen van een indicatie niet mogelijk. Wij zullen dan voor u navragen hoe laat uw zending staat ingepland, dit is altijd een indicatieve tijd met een tijdspanne van +/- 2 uur, u kunt hier geen rechten aan ontlenen. Wij doen onze uiterste best de looptijden te respecteren, maar kunnen deze nimmer garanderen. Eventuele openingstijden kunt u tijdens de boeking in het vak opmerkingen plaatsen, wij zullen trachten hier dan zoveel mogelijk rekening mee te houden.